Basisprincipes Privacybeleid
Om dit portaal te laten voortbestaan en Nederlandse spelers van nuttige inhoud te voorzien, moet het bedrijf hun voorkeuren en behoeften kennen. Hiervoor is een privacybeleid ontwikkeld dat de redenen en methoden voor het verzamelen van persoonlijke gegevens, de rechten en plichten van spelers en de verantwoordelijkheden van het bedrijf rechtvaardigt.
Om de ervaring op de website volledig en vlot te laten verlopen, moet elke gokker de bepalingen van het document bestuderen en bevestigen dat hij ermee akkoord gaat. Spelers moeten ook voorbereid zijn op het feit dat het beleid op elk moment kan worden bijgewerkt en nieuwe regels kan bevatten. Om misverstanden en geschillen te voorkomen, raadt het bedrijf gokkers aan om de relevante sectie van de site van tijd tot tijd te bezoeken en te controleren op updates.
Categorieën van gevoelige gegevens
Het bedrijf doet er alles aan om ervoor te zorgen dat het proces van het verzamelen van privégegevens de rechten van spelers niet schendt en zo veilig mogelijk is. Hiervoor heeft de website alleen de volgende soorten gevoelige gegevens nodig:
- Gepersonaliseerd. Dit omvat e-mail, volledige naam, geboortedatum, geslacht en mobiel nummer. Het bedrijf ontvangt deze informatie wanneer een gokker deelneemt aan enquêtes en vragenlijsten;
- Technisch. Dit type persoonlijke gegevens vertelt over het gedrag en de acties van de speler op de site. Het bedrijf kan het IP-adres, het apparaattype, het serienummer, het besturingssysteem, de browser, de taalinstellingen, de tijd en datum van binnenkomst en de duur van de sessie achterhalen;
- Cookies. Om de wensen en behoeften van gebruikers te identificeren, gebruikt het bedrijf kleine tekstbestanden. Ze volgen de bewegingen van de gokker op de site en andere internetpagina’s.
Beleidsdoelen
Volgens het beleid mag het bedrijf gevoelige gegevens van spelers op de volgende manieren gebruiken:
- Toegang verlenen tot diensten op de website;
- Nieuwe mensen controleren op naleving van de bedrijfsregels;
- Om contact op te nemen met de gokker, te helpen in moeilijke situaties en te informeren over updates;
- Verzoeken en procedures van spelers verwerken;
- Om de prestaties van de website te analyseren en te verbeteren;
- Nieuwe diensten ontwikkelen en testen;
- De veiligheid van de portal, spelers en medewerkers waarborgen;
- Een effectieve marketingstrategie creëren.
Openbaarmaking
Het bedrijf doet er alles aan om persoonlijke gegevens veilig en uit handen van onbevoegden te houden. Het kan echter vertrouwelijke gegevens vrijgeven aan de volgende partijen:
- Serviceproviders die de website vullen met de functies en tools die nodig zijn voor spelers;
- Bedrijven in het geval van een overdracht, aankoop, verkoop of fusie;
- Filialen die spelers naar het portaal brengen;
- Wetshandhavingsinstanties om fraude, het witwassen van geld en de financiering van terrorisme te bestrijden.
Beleid minderjarigen
Plinko.amsterdam is, net als online gokken, niet beschikbaar voor personen jonger dan 18 jaar. Het bedrijf gebruikt geen middelen om minderjarigen aan te trekken.
Als een kind zijn vertrouwelijke gegevens aan het bedrijf heeft verstrekt, moet dit worden gemeld aan de ondersteuningsdienst. Na bevestiging van dit feit zal het bedrijf alle privégegevens van de minderjarige verwijderen.
Koppelingen naar externe bronnen
Het bedrijf wil de spelervaring van gebruikers zo veel mogelijk verbeteren door hen de nuttigste inhoud te bieden. Daarom kan de site links naar externe bronnen en reclame bevatten. Het bedrijf beheert dergelijke websites echter niet en garandeert hun veiligheid niet. Als een speler de links wil volgen, moet hij eerst hun privacybeleid bestuderen. Het bedrijf is niet aansprakelijk voor verliezen of schade die een gokker kan oplopen als gevolg van het bezoeken van bronnen van derden.
Helpdesk
Als spelers vragen hebben over het beleid, hun rechten of klachten over de acties van het bedrijf, dan kunnen ze dit melden bij de klantendienst. Om dit te doen, moeten gokkers het formulier voor terugkoppeling gebruiken en wachten op een antwoord van de manager.
Als de supportafdeling het probleem niet kan oplossen, zal het worden doorgestuurd naar het management van het bedrijf. De speler heeft ook het recht om contact op te nemen met de plaatselijke autoriteit voor gegevensbescherming.